När våran sjätte prins kom till världen ♥, del 3 101126

När det börjar närma sig småtimmarna känner jag att jag vill nog åka in för det börjar göra så förbaskat ont, men jag vill absolut bada innan jag åker varav Fredrik blir nästan arg på mig för att han tycker att vi skall åka in på en gång, han är rädd att barnet skall födas hemma eller på vägen.  Min barnmorska har nog skrämt upp honom också, hon hade även sagt till mig att ha en filt i bilen ifall bebisen kommer på vägen. Men jag skulle prompt bada ändå och Fredrik fick gå och ringa och väcka min mamma så hon kunde förbereda sig på att åka hem till oss medan Sebastian skulle hålla ställningarna hemma med småkillarna tills mamma kom. Han fick dessutom stanna hemma från skolan för att hjälpa min mamma med Maxen och Benjamin som är lediga från dagis på fredagar. Vi började åka in mot KS och klockan 06.04 skriver barnmorskan in mig. Dom sätter CTG och jag får ligga med det i ca 30 minuter. Vid 07.21 kontrollerar dom hur mycket jag är öppen och jag har då öppnat mig 4 cm. Får kissa på en sticka för att kolla urinen då jag har lite för högt blodtryck. Vid 08.40 tar dem blodprover på mig för att se att jag inte har havandeskapsförgiftning eller varför jag har högt blodtryck. Det visar inga tecken på havandeskapsförgiftning och dom kan inte förstå varför jag har högt blodtryck och frågar om jag har ätit någon medicin men det har jag inte gjort. Vid 10.22 börjar värkarna bli så jävliga att jag ber om lustgas/syrgas och vi bestämmer oss för 50/50 till att börja med. 10.30 börjar värkarna ta i ännu mer och jag ber att få bli undersökt hur mycket jag är öppen och det visar sig att jag är nu öppen 6 cm. Ber nu om full styrka på lustgasen och säger till min man och barnmorskan att klockan 11.30 är han ute.




Lill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0