När våran sjätte prins kom till världen ♥, del 1 101125

Tänkte berätta lite om min förlossning när vår sjätte lillprins kom till världen. Det var vår tur att köra till Benjamins fotbollsträning, så gubben hade lovat mig att han skulle köra Benjamin och hans kompis Ruben till träningen så att jag skulle slippa i och med att jag hade ont. Stod och gjorde iordning middagen då han ringer och säger att han är försenad och kommer nog inte hinna hem i tid för att skjutsa dem (det var inte första gången kan jag säga). Tror du jag vart glad, jag stod och hade småvärkar och lagade mat och hade alla mina busar hemma. Trodde bara att det var förvärkar precis som jag har haft en längre tid. Men det var bara att hoppa in i bilen och hämta upp Ruben och dra till träningen, lämnade kvar Jonathan och Maxen hemma för att jag skulle hinna i tid. När jag kom till träningen och satt där och väntade så fick jag ondare men trodde ändå att det var bara förvärkar, var nog mer koncentrerad på att vara arg på gubben, han stod inte högt i kurs kan jag säga. Satt träningen ut och kom hem och åt middag som gubben hade fått färdigställt. Under kvällen efter vi lagt barnen så gjorde vi en gipsavgjutning av magen, våran andra faktiskt.  Jag vart inte så nöjd med den första vi gjorde, var inte helt lätt tyckte jag. Värkarna vart värre så jag bestämde mig för att gå och lägga mig ifall att. Alla mina förlossningar har alltid startat med att slemproppen gått och det hade den inte gjort så jag trodde fortfarande att det bara var förvärkar.



Den misslyckade avgjutningen, rekommenderar att ha bh när man gör avgjutningen för brösten trycks nedåt när man gipsar. Inte för att dom står rakt ut annars, men. ;)

Lill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0